Friday, October 21, 2011

ular owh ular..!!

assalamualaikum bloggers, waddup today??ada baek ka..hehehe....aku baru bangon tido ni..semalam tdo late....mengupdate pasal KARISMA'11.....wehh nk taw x??semalam umah ku di masuki ular...actually bkn la di masuki..lebih kurang di singgahi la kn..haha.......the story bermule camni...

pagi semalam aku lepak2 kat umah...tetibe mak call.....mintak aku anta nescafe 'o' bekal dy kat opis...plus opis mak aku memang sekangkang bewak je, so mmg xdak poblem la kn....cam biase, aku anta la..so mase da pai umah tu, aku nk letak sandal kat rak kasot...but anak mate cam terdetect something bergerak..aku tgk dalam longkang yg jaraknyer 3 meter je dari aku de sekor ular kaler itam berkilat..mak aih..tekejot la aku....aku jerit panggil abg apai, but then mase aku jerit tu, ular tu bleh pandang badi kat aku sambil kembang kn kepale dy....syiot betol kn...

tunggu punyer tunggu abg apai, last2 ular tu pon bejaye kabur kan diri....abg apai late sebab ngah becinte ngn toilet..so paham2 la ye...ular da blah, aku masok la umah...crite ngn shuhada & apai...aku ckp, agak2 ular tu patah blek x?? tp aku rase x la sebab aku tgk kat NatGeo, ular x kan patah blek ke tmpt yg same....lega la kn...x lame pastu apai nk p kuar..tetibe dy leh nmpk kepale and ekor ular tu bejuntai kat lubang angin bilik mak....(umah ku cam antik2 ckit sebab umah lame, so ade lubang angin kat bawah tingkap..)dy jerit la panggil bini dy...last2 x taw nk bwat ape...panggil la jirang depan umah....abg pi'e...dy la yg call bomba...x lame kot...20 minit camtu, bomba pon sampai..2 org naek rusa je..hehe....mak aih....dyong mmg macho okies..dekat giler survey ular tu....x caye??tgk ni....

padahal ular tu memang sure kat situ kot.....seram aku takot kene sembur...

abang bomba 2....ready utk tarek ular tu.....sowang lg ngn cabar ular....

tgk besi kat tgn tu...besi tu de mix up ngn taik besi..binatang bisa takot...

yeayy..dapat tangkap da....

mase ni ular ni sembur2 lg.....so..............

amek ko....pokok kelapa makan dia..hahahaa....

p/s: so mahap sebab pic time pergelutan belaku xde...sebab masing2 takot and melari kan diri....so dpt pic time sebelom dan sesudah dapat di tangkap ular tedung tersebot...

::thx for reading & do leave ur comment::






No comments:

Post a Comment