Thursday, July 7, 2011

saye tak nak jadi DEWASA!!!




dulu, saya nak cepat-cepat jadi dewasa
boleh pakai kasut tumit tinggi
boleh melaram, mekap-mekap

boleh cepat kerja, sebab org selalu tanya apa cita-cita
boleh pergi mana-mana saya suka
boleh becinta
boleh balik rumah lewat malam
banyak benda la boleh buat kalau dah besar

lama-lama, baru saya perasan..
saya dah tak baca komik doraemon, tapi baca majalah cleo
saya dah tak main masak-masak, tapi masak betol-betol
saya dah dapat kunci 20
saya da boleh ada boyfriend
kahwin pon da boleh, kalau saya nak.

saya ingatkan best jadi dewasa ni
saya boleh buat keputusan sendiri 
kakak dan abang dah tak boleh marah saya
saya bukan budak hingusan tp masiswi universiti
kalau pergi theme park, semua rides saya boleh naik, tiada halangan..

rupa-rupanya...
jadi dewasa ni...
kena matang
kena professional 
banyak tanggungjawab
banyak masalah, lagi banyak dari masa kecik-kecik dulu
banyak assignment kena tulis
banyak pakai duit
tak boleh emosional tak bertempat
kena cari makan sendiri
kena buat keputusan sendiri
kena kawan dengan semua org, walaopon tak sebulu
kena berpada-pada dengan kawan yang berlainan jantina
and akan banyak lg kena, kena, kena, kena dan kena..

namun itulah sunnatullah
saya kena hadapi dengan redha dan tabah...
walao saya tak nak jadi dewasa, saya tetap akan jadi dewasa....

No comments:

Post a Comment